MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

SIGMA – SUZUKI turné

ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ I. RÉSZ. Februárban országos hangszerbemutató turnén tesztelte Pintér Zsolt a Sigma gitárokat, Ferenczi György pedig a Suzuki szájharmonikákat hat városban. Élménybeszámolónk első részében a Sigma gitárokról esik szó Pintér Zsolt tolmácsolásában.

Eddigi zenész pályafutásom során mindig nagy hatást gyakoroltak rám a kiváló akusztikus hangszerek. Figyeltem, hallgattam, tanulni vágyó tekintettel vizsgálgattam minden apró részletüket. Aztán elmerültem azokban a zenei stílusokban, ahol használják őket, és most már magam is művelem egyik-másik műfajt. Akusztikus zenei fesztiválok nagy muzsikusainak „nagy hangszereit” hallottam, fogtam kézben. Végül én is hozzájutottam áhított darabokhoz a Gibson, a Martin és a L'arrivée zászlói alatt. Játszottam mikrofonba steril körülmények között, és dublini utcán tíz órákat zenekarral. Játszottam gyerekekkel és sztárokkal esőben és kánikulában. De mindenhol hiányzott akkoriban a kezemből egy olyan gitár, ami maradéktalanul ellátta volna a rábízott feladatot. Ha ismertem volna a Sigmát, nem lett volna gondom, és még büszke is lehettem volna rá. Az utazás ebben a csodálatos hangszervilágban rengeteg élmény és sok tapasztalat birtokába juttatott, úgyhogy meleg szívvel és a legőszintébb elismeréssel telve ajánlom a Sigma márkát a meglett profiknak és az új generáció inspirációkat (is) gyűjtő muzsikusainak!
Pintér Zsolt (Country-Bluegrass mandolinos, gitáros, dalszerző)

Sigma gitárok

A DMC-4E az 1-es széria díszítésekkel felturbózott változata mahagóni testtel. A fedlapja tömör Sitka fenyő, „öregített árnyalattal”, ami szintén a tuning része, épp úgy, mint a Fishman Prefix Plus hangológépes elektronika.
Egy igazi igásló! Bármikor kapható arra, hogy egész este püföljék, ami egy dreadnought gitárnál erény véleményem szerint! Ez a gitár olyan darab, ami régóta hiány a jó akusztikus hangszerek piacán.

A DRC-41E gitár indiai rózsafa testtel rendelkezik, emiatt az akusztikus hangjában is konkrétabb mély tónus hallható.
Lester Flatt, Doc Watson, Tony Rice, Johnny Cash, Elvis, csak hogy pár hőst megnevezzek, akik csak erre adták a voksukat a fénykorukban, még Martin oldalon. Csodás, hogy a 21. század fiataljainak van lehetősége olyan hangszert kézben tartani, amivel „azt” a hangzást tudják ujjaikból kicsalni! Látványra és érzésre is komoly, inspiráló, kifinomult darab. Élmény volt vele színpadra állni. Mindent elénekelt, amit az ember szeretett volna. De bárhogyan is, elfogadnám "főhangszernek" is!

A JRC-40E gitár esetében a Jumbo méretű test sokkal nagyobb akusztikus hangerőt eredményez. Vigyázat, emiatt könnyebben is gerjedhet, ha mikrofonnal erősítjük. Szerencsére itt is segíthet az ilyen problémák kikerülésében a Fishman Prefix Plus elektronika.
Egy Jumbo, ami nem csak Jumbo hangszíneket ismer. Hihetetlen pregnancia és lágyság is képes megszólalni belőle. Swingre és bluesra, fingerstyle és Country muzsikára használva, minden téren élményt nyújtott vele a játék. Sosem voltam Jumbo kedvelő, mert sok Jumbo túlságosan döngős felhangokat produkált és elfedte a fényesebbeket. Ez a gitár teljesen egyensúlyban van. Ritka. Tökéletesen kényelmes a nyak, szinte nem is jutott eszembe hogy nem egy 4000 dolláros gitár van a kezemben. Ez a többi rózsa gitárra is igaz volt. Hibátlan.

000MR-42: a különleges, és igazán újdonságnak számító Madagaszkári rózsafa test kisebb méretét meghazudtoló hangerőt és hangszínt produkál.
A bemutatón próbált hangszerek közül ehhez kerültem a legközelebbi viszonyba. De nem a bemutatón, hanem kettesben otthon. Azonnal dalszerzésre inspirált ez a finom kis ékszerdoboz. Egész estéken át gyakoroltam a blues és 30-as évekbeli ragtime-szerű zenéket, és írtam az új dallamokat vele. Weöres Sándort zenésítettem meg vele percek alatt, és játszottam ujjal, körömmel, pengetővel, mindenhogyan volt valami letehetetlen báj abban, amit mondani akart.

A DMC-15E-HUN1 limitált darabszámban készített "Magyar edition" modell a népszerű mahagóni testű, mahagóni fedlapú D-15-ösből kiindulva; annak összes előnyét megtartva. A gitárt akár gyűjtők, akár a színpadi megjelenésre is sokat adó zenészek számára igazán érdekessé teszik a következő extrák: nemzeti színű berakások, égetett magyar motívum a fedlapon, juharfa binding, és még sorolhatnánk. Bármelyik színpadon megállja a helyét a beépített Fishman elektronikával.
Büszkeséggel teli érzés volt egy külföldi cégtől ilyen alkotást látni. Nekem a hangot és dinamikát tekintve ugyanazt nyújtotta, mint a DMC 4E, de az ember mégsem tud elvonatkoztatni attól, hogy vajon irigykednek-e a közönség tagjai a dal közben. Szívesen látnék magasabb kategóriájú hangszert is ilyen limitált verzióban.

A TM-15E w/bag szintén a 15-ös széria Utazó változata. A Travel gitárok lényege, hogy teljes értékű, és felnőttek által is teljesen jól használható hangszerek, viszont kisebb méretük miatt óriási könnyebbség magunkkal vinni gyakorló gitárnak. A kis test miatt akusztikusan nem jön ki belőle olyan hatalmas hang, mint a nagyobb testű modellekből, viszont a full mahagóni megoldásnak is köszönhetően beduggatlanul is szépen szól. A Fishman elektronika segítségével pedig teljes értékű koncerthangszerként is használható.
Egy barátom játszani készült egy TM-15E-n egy hangversenyteremben. Felvettem még az üres teremben a gitárt, és lenyűgözött az akusztikus hangja és a filigrán megjelenése. Bedugva a pickup-ot, robbant, mint egy bomba, a koncerten pedig sok profi zenész dicsérte a hangzást.



A SUM-2C: nemrég kezdett el a Sigma újra ukuleléket is készíteni, ez az All-Solid (tömör mahagóni fedlap, hát és oldal) koncert ukulele egy igazi kis ékszer, nagyon szép, kiegyensúlyozott hanggal.

A cikk második része ITT OLVASHATÓ!


2016. június 23. 15:27

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA