MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Roland Blues Cube Stage

Az első dolog, amit tisztáznunk kell a Roland Blues Cube erősítő családdal kapcsolatban, hogy ezek nem átlagos tranzisztoros erősítő. Már az első pillantásra is szembetűnik, a vintage kinézet, amikor pedig bekapcsoljuk az erősítőt, ez az érzés nem múlik el, klasszikus csöves hang szólal meg, de ne szaladjuk ennyire előre…

Régóta keresgetek olyan erősítőt, ami kicsi, könnyű és jól szól! Először a Budapest Music Expo-n találkoztam a Roland Blues Cube Stage erősítővel és egyből belopta magát a szívembe. Mivel nem a saját gitárommal próbáltam ki és nem koncert körülmények között, így kicsit szkeptikus voltam, hiszen sok erősítőt próbáltam már és az a tapasztalatom, hogy csak koncerten tudja az ember eldönteni igazán, mi a neki való amp. Pár nappal a kiállítás után felhívtam Sántha Gabeszt, hogy elvihetném-e kipróbálni egy hétvégére a Blues Cube Stage-et. Szerencsére volt egy bemutató darab, amit ide tudtak adni. A boltból egyből a koncertre siettem és nagyon furcsa volt, hogy nem okozott gondot a pakolás. 1x12” 60 W erősítőhöz képes nagyon barátságos a súlya. A zenekar egyből észrevette, hogy nem a szokásos erősítő van nálam és azon csodálkoztak, hogy nem csöves erősítőn fogok gitározni. Aznap még ráadásul egy dalt is felvettek a koncerten, amit élőben játszottunk:

Ahogy bekapcsoltam a cuccot, akkor meg nem akarták elhinni, hogy nem csöves, mindenki azt hitte szórakozom.

A személyes tapasztalatom a koncert után rendkívül pozitív volt az 1x12 hangszóró bőven elegendő és nagyon szépen teszi a dolgát. Ami nekem nagyon tetszet, az a teljesítmény szabályzó. Max, 45, 15, 0,5 Watt közül tudunk választani úgy, hogy a beállított sound nem változik. Így egy kis színpadon, vagy egy nagy szabadtéri koncerten nem kell mindent átállítani, csak ezt az egy kapcsolót kell a megfelelő állásba hozni, ráadásul kis hangerőn is ki lehet hozni belőle kitekert hangzást. Sok állítási lehetőség van az erősítő kezelő paneljén, de szerencsére semmi feleslegeset nem tettek rá és nem vesztem el a sok kis kapcsoló között. A torzítós csatorna is jól használható, klasszikus rock hang, de ha csak szóló kiemelésre szeretnénk használni arra is hibátlan. Egyébként a Boost kapcsoló is segíthet ebben, mely a tiszta és a torz csatornához egyaránt elérhető külön-külön. A Dual Tone módban pedig összekeverhetjük a Clean és a Crunch csatornát – együtt szól a kettő. A Reverb nagyon jól használható, ott is sikerült egy csöves erősítőkre jellemző Reverb hangot belerakni. Az erősítő 100%-ban úgy viselkedik mindenre, mint egy csöves amp. Az állító gombok, pótméterek nagyon érzékenyek és a legkisebb mozdulatomra is reagálnak.

Két dolgot sajnos nem tudtam kipróbálni az erősítőn az egyik az USB aljzaton keresztül közvetlenül a számítógépes stúdió szoftverünkbe történő felvételt, és az Eric Johnson Tone Capsule; mely utóbbi egy kis erősítő csőre emlékeztető eszköz, melyet az erősítő hátsó részén erre a célra kialakított aljzatba bedugva, tökéletesen „moddolja”, megváltoztatja a Blues Cube hangját.

Összességében nagyon tetszett és meggyőzött az erősítőt. Remek választásnak tartom azoknak a gitáros kollégáknak, akik szeretik a csöves gitár hangot, de már pakolni, cipekedni nem szeretnek, vagy csak szükségük van egy olyan erősítőre, ami kicsi, hangos és jól szól bármilyen színpadon - és természetesen jól is néz ki.

Szász Feri


2016. július 28. 07:00

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA