MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Aki ért hozzá, az jól tanítja

Könnyűzenét tanítók ingyenes pedagógiai-módszertani kurzusa 2023. december 12. kedd, 10.00-17.00 óra (Debreceni Rocksuli - 4025 Debrecen, Simonffy u. 21.),  2023. december 15. péntek, 10.00-17.00 óra (Peron Tehetségközpont - 2890 Tata, Tanoda tér 5/a.) A Hangőr Egyesület kurzusa az NKA Hangfoglaló Program támogatásával

DEBRECEN

9.30-10.00 Regisztráció

10.00-11.30
Módszertani kérdések a könnyűzene tanításában
Milyen módszertani szempontokat érdemes figyelembe venni a növendékek oktatása során?

Dr. Klem Dénes PhD., adjunktus, EKKE Zenei Intézet
Az előadás a következő témákat érinti: a zenei képességek és készségek szerepe, fejlesztési lehetőségei; a gyermekek (növendékek) előzetes ismeretei, azok használatának lehetőségei az egyéni hangszeres órákon; a növendékek motivációjának szerepe; órára való felkészülés; óravezetéssel kapcsolatos kérdések; zenei írás-olvasás alapvető módszertani kérdései.
Az előadás végén a résztvevők által felvetett módszertani problémákat is megbeszéljük.

11.30-11.45 Szünet

11.45-13.15
A fejlődésünk mérföldkövei
Út a felnőtté válásig

Irinyi Tünde, pszichológus (klinikai szakpszichológus jelölt)
Az előadás során Erik Erikson pszichoszociális fejlődéselmélete mentén ismerkedhetünk meg a mozgás, a beszéd és az erkölcsi fejlődés legfontosabb mérföldköveivel a születéstől kezdve egészen a fiatal felnőttkorig. Betekintést nyerhetünk a kötődéselmélet alapjaiba, illetve az alapvető szükségletek modelljét is megismerhetjük az előadás során.

13.15-13.45 Ebédszünet

13.45-15.15
„Magadnak tanulsz, nem nekem tanulsz”
A hatékony kommunikáció és a motiváció kérdései a tanításban

Hodossi Nóra, pszichológus, zenész, ELTE PPK egyetemi tanársegéd
Minden tanár álma a csillogó szemű, lelkes és motivált növendék, aki szorgalmasan gyakorol, mindent elsőre megért, és néha még az ember gondolatait is kitalálja. A valóságban azonban gyakran előfordul, hogy frusztráltan kérdezzük magunktól: „Már ezerszer elmagyaráztam, hogyhogy még mindig nem érti?” Vagy: „Eddig olyan szépen gyakorolt, most meg mi történt?”
Carl Rogers, a humanisztikus pszichológia irányzatának „szülőatyja” életművének jelentős részében arra kereste a választ, hogy hogyan és milyen eszközökkel tudjuk elősegíteni egy másik ember fejlődését a lehető leghatékonyabb módon. Egykori tanítványa, Thomas Gordon pedig Rogers elméleteit még konkrétabban „apró pénzre váltva” kommunikációs technikák sokaságát tesztelte a tanári gyakorlatban. Hogyan lehet minél hatékonyabban dicsérni, és hogyan igazítsuk ki a legmegfelelőbben, ha a másik valamit nem úgy csinál, ahogyan kellene? Hogyan érttessük meg magunkat minél jobban, és hogyan értsük meg minél pontosabban, amit mondani próbálnak nekünk?
Az előadás során ezekkel a módszerekkel ismerkedünk, valamint ezzel összefüggésben azzal, hogy mi mindenen múlhat a tanítványok motivációja, és mit tehetünk azért, hogy a lelkesedésük minél inkább megmaradjon.

15.15-15.30 Szünet

15.30-17.00
Amikor egy tananyag „önmagát” tanítja
avagy a megfigyelések fontossága a könnyűzenei oktatásban

Benkő Zsolt, blues gitáros, gitároktató
Az emberi tanulás bármely területén a megfigyelések döntő fontosságúak. A zenetanulásban és annak oktatásában is így van ez. Megfigyeléseink kiterjednek az adott zeneműre és a tanítvány reakcióira, tanulási folyamatának apró részleteire is. Rugalmas módszertannal pedig jó eredményt érhetünk el, ha a megfelelő úton próbáljuk az információt átadni, rendszerezni, gyakorlatba helyezni. Az eltérő korú, társadalmi helyzetű, intelligenciájú (röviden nem homogén) összetételű zenélni szerető, tanulni vágyó emberek jól veszik az akadályokat, ha az oktató nyelvezete, gyakorlatai, tanácsai közelebb állnak a személyes attitűdjükhöz, mint amikor nekik kell egy általánosan megfogalmazott rendszerhez viszonyulniuk. Mivel a könnyűzene és annak tanítása eleve szubjektív látásmódot kíván, ebben a témakörben a rugalmasság jobban belefér a módszertanba, mint más művészeti ágaknál.

A kurzusokon való részvétel regisztrációhoz kötött.
Regisztrálni lehet egy rövid, a képzésen való részvétel motivációját is bemutató e-mailben, ami tartalmazza azt is, hogy a jelentkező hol, mekkora heti óraszámban és milyen hangszert oktat.

Regisztrálni lehet: poptanito@gmail.com (Tárgy: Aki ért hozzá, az jól tanítja regisztráció)
A kurzusok beteléséig a regisztrációkat azonnal visszaigazoljuk, onnantól pedig a „teltházat” jelezzük.

További információk: beatkorszak.blog.hu


TATA

9.30-10.00 Regisztráció

10.00-11.30
„Magadnak tanulsz, nem nekem tanulsz”
A hatékony kommunikáció és a motiváció kérdései a tanításban

Hodossi Nóra pszichológus, zenész, ELTE PPK egyetemi tanársegéd
Minden tanár álma a csillogó szemű, lelkes és motivált növendék, aki szorgalmasan gyakorol, mindent elsőre megért, és néha még az ember gondolatait is kitalálja. A valóságban azonban gyakran előfordul, hogy frusztráltan kérdezzük magunktól: „Már ezerszer elmagyaráztam, hogyhogy még mindig nem érti?” Vagy: „Eddig olyan szépen gyakorolt, most meg mi történt?”
Carl Rogers, a humanisztikus pszichológia irányzatának „szülőatyja” életművének jelentős részében arra kereste a választ, hogy hogyan és milyen eszközökkel tudjuk elősegíteni egy másik ember fejlődését a lehető leghatékonyabb módon. Egykori tanítványa, Thomas Gordon pedig Rogers elméleteit még konkrétabban „aprópénzre váltva” kommunikációs technikák sokaságát tesztelte a tanári gyakorlatban. Hogyan lehet minél hatékonyabban dicsérni, és hogyan igazítsuk ki a legmegfelelőbben, ha a másik valamit nem úgy csinál, ahogyan kellene? Hogyan értessük meg magunkat minél jobban, és hogyan értsük meg minél pontosabban, amit mondani próbálnak nekünk?
Az előadás során ezekkel a módszerekkel ismerkedünk, valamint ezzel összefüggésben azzal, hogy mi mindenen múlhat a tanítványok motivációja, és mit tehetünk azért, hogy a lelkesedésük minél inkább megmaradjon.

11.30-11.45 Szünet

11.45-13.15
A személyiség kialakulásának főbb mérföldkövei
A gyermek-, serdülő- és fiatal felnőttkori fejlődés természete – fejlődési lépések és kihívások

Dr. Szepesi Rita adjunktus, neurológus, gyógypedagógus
Az előadás témája a személyiség fejlődését meghatározó tényezők mellett a fejlődési jellegzetességek életkori bontásban történő bemutatása a legfontosabb – motoros, biológiai érzelmi, társas és szabályozási – területeken.

13.15-13.45 Ebédszünet

13.45-15.15
Módszertani kérdések a könnyűzene tanításában
Milyen módszertani szempontokat érdemes figyelembe venni a növendékek oktatása során?

Dr. Klem Dénes PhD adjunktus, EKKE Zenei Intézet
Az előadás a következő témákat érinti: a zenei képességek és készségek szerepe, fejlesztési lehetőségei; a gyermekek (növendékek) előzetes ismeretei, azok használatának lehetőségei az egyéni hangszeres órákon; a növendékek motivációjának szerepe; órára való felkészülés; óravezetéssel kapcsolatos kérdések; zenei írás-olvasás alapvető módszertani kérdései.
Az előadás végén a résztvevők által felvetett módszertani problémákat is megbeszéljük.

15.15-15.30 Szünet

15.30-17.00
Amikor egy tananyag „önmagát” tanítja
avagy a megfigyelések fontossága a könnyűzenei oktatásban

Benkő Zsolt blues gitáros, gitároktató
A megfigyelések az emberi tanulás bármely területén döntő fontosságúak. A zenetanulásban és annak oktatásában is így van ez. Megfigyeléseink kiterjednek az adott zeneműre és a tanítvány reakcióira, tanulási folyamatának apró részleteire is. Rugalmas módszertannal pedig jó eredményt érhetünk el, ha a megfelelő úton próbáljuk az információt átadni, rendszerezni, gyakorlatba helyezni. Az eltérő korú, társadalmi helyzetű, intelligenciájú (röviden nem homogén összetételű), zenélni szerető, tanulni vágyó emberek jól veszik az akadályokat, ha az oktató nyelvezete, gyakorlatai, tanácsai közelebb állnak a személyes attitűdjükhöz, mint amikor nekik kell egy általánosan megfogalmazott rendszerhez viszonyulniuk. Mivel a könnyűzene és annak tanítása eleve szubjektív látásmódot kíván, ebben a témakörben a rugalmasság jobban belefér a módszertanba, mint más művészeti ágaknál.

A kurzusokon való részvétel regisztrációhoz kötött.
Regisztrálni lehet egy rövid, a képzésen való részvétel motivációját is bemutató e-mailben, ami tartalmazza azt is, hogy a jelentkező hol, mekkora heti óraszámban és milyen hangszert oktat.

Regisztrálni lehet: poptanito@gmail.com (Tárgy: Aki ért hozzá, az jól tanítja regisztráció)
A kurzusok beteléséig a regisztrációkat azonnal visszaigazoljuk, onnantól pedig a „teltházat” jelezzük.

További információk: beatkorszak.blog.hu


 

2023. december 8. 05:35

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA