MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Hangszerpláza – Minden szinten, szinte minden

Interjú Molnár Sándorral, a Eurhythmics Kft tulajdonosával. 2016. júniusában vadonatúj hangszerbolt nyílt Budapest VII. kerületében, a Rákóczi út 30. szám alatt. Közös összefogás eredménye az új üzlet, a Eurhythmics Kft és a Tajti Music csapott egymás tenyerébe, hogy létrehozzon valami nagyobbat, szebbet, amely túlmutat azon lehetőségek határain, melyet cégeik eddig külön-külön bejárhattak. A Hangszerpláza megnyitásának történetéről, körülményeiről, céljaikról, terveikről Molnár Sándor, a Eurhythmics Kft tulajdonosa nyilatkozott lapunknak. 

Honnan indult a történet?

Bennem már régen megfogalmazódott, még 2004-ben, amikor a Eurhythmics-et létrehoztam Budapesten, hogy jó lenne, ha lenne egy kiskereskedelmi egységünk, ám az ötlet 2008-ban, a gazdasági világválság kezdetével parkoló pályára került, és csak másfél évvel ezelőtt, egy véletlen találkozás alkalmával indult útnak újra. Monori Tamás, a Tajti Music egyik tulajdonosa nálunk vásárolt és elmondta, hogy az üzlethelyiségüket, amelyet béreltek, a tulajdonosok eladják, és nekik ki kell költözniük. Szomorúan vették ezt tudomásul, elmondták, milyen nehéz ismét költözni, mert két évvel azelőtt már költözni kényszerültek, s megkérdeztek, hogy nekem nem lenne-e kedvem valamit kitalálni, hogy az épület mégis megmaradjon. Az ingatlan a Magyar Közlönykiadó tulajdona volt, már volt rá vevőjük, sajnos az idő rövidsége miatt nem tudtunk lépni.

A Közlönybolt valaha az épület másik sarkán a Dohány utcára nyílt, ezt az épületet bérelte a Tajti Music. A Monori testvérekkel nagyon régóta ismerjük egymást, sokat beszélgettünk arról, hogy mi volna, ha valamit közösen kitalálnánk. Én a Eurhythmics oldalán, mint befektető, és ők, mint működtetők. Hosszasan próbáltunk egy olyan formátumot találni, ami nekik is és nekünk is jó lett volna, de sajnos nem volt megfelelő ingatlan. Egyik nap megnéztük ezt a sarki épületet – itt egy használtruha üzlet volt. Amint beléptem, rögtön megszerettem. Gyönyörűen nézett ki már akkor is, a belsőépítészete különösen, én már magam előtt láttam a hangszerboltot. Ezzel az elhelyezéssel itt a Rákóczi úton, a nyolc kirakattal, szinte azt kell, hogy mondjam, hogy egy hangszerbolt ideális helye. Nagy forgalommal, hatalmas kirakatokkal, és nagy területtel. Elindult a gondolkodás, hogyan lehetne ezt megvalósítani. Ez 2015. márciusában volt, és most 2016. júniusában nyitottuk meg az épületnek a felét, mert a felújítást tovább szeretnénk folytatni, és ez lesz, ha kész lesz, Magyarország egyik legnagyobb hangszerboltja. De lehet, hogy Kelet-Európában is. Volt egy kényszerhelyzet, nekem volt egy rég dédelgetett álmom, s hogy ez így összejött, gondolom, nem véletlen.

Az árukészletet hogy állítottátok össze? Forgalmaztok használt hangszereket is?

Használt hangszereket nem, esetleg a Tajti hangszerboltból maradhatott itt egy-két használt hangszer. Az áruválaszték egy lényeges dolog volt számomra. A Tajti Music, akik tizenöt év alatt egy elismert cég lett, néhány hangszercsoportban nem volt olyan nagy szereplő a hangszerkereskedelmen belül, itt most radikálisan változott a helyzet, itt az üzlet fele a gitárszekció, az elektromos és akusztikus gitárok. A Tajti Musicnál ez nem volt. Szeretnénk a gitárosok irányába egy magas színvonalú gitárválasztékot biztosítani. Így jött képbe a Fender, amit mi most exkluzívan képviselünk, csak a Hangszerplázának van joga Fender elektromos gitárokat forgalmazni Magyarországon. A termékcsoportok bővítése akkor fog teljes egészében megvalósulni, amikor az épület többi része is felújításra kerül, a felső részen lesz a Pro Audio szegmens, a dob- és ütőhangszeres választék, a DJ- a színpadtechnika, a fénytechnika. Ugyanebben a részben szeretnénk egy stúdiószobát is létrehozni, s a galériával együtt, a digitális zongorák, az akusztikus zongorák, a billentyűs hangszerek, az elektromos és akusztikus gitárok, valamint a tartozékok lennének. Mi a teljes hangszer-termékpalettát szeretnénk a jövőben, ebben az üzletben fenntartani. Bár nagyon nagy alapterületről van szó, már kicsinek tartjuk. Gondolkozunk azon, hogyan lehetne bővíteni, és vannak már ötleteink. Valamennyi termékcsoport, amely a hangszerekkel kapcsolatos, nálunk megtalálható lesz.

Akár a vonós, akár a fúvós hangszerek…

Igen, kisebb választékban, de már most is jelen vannak. Ugyanúgy, a tangóharmonikától kezdve a hegedűn át a fúvós hangszerekig, ami eddig nem volt a Tajti Music palettáján, azt most szeretnénk árusítani. Mindent, amire igény van.

A Fenderen kívül, jelenleg milyen márkákat forgalmaztok? 

Jelen van az Ibanez, a Cort, remélem, hogy egynéhány világmárka megjelenik még, jelen van a Yamaha, az akusztikus gitárokban a Taylor, az Alvarez és Alhambra klasszikus gitárok, amiket a spanyol beszállító biztosít, ezen kívül az ESP is meg fog jelenni,  a világmárkák közül a Top 5 az elkövetkező két-három hónapban megtalálható lesz már nálunk.

Elképzelhető, hogy a Fender magával hozza a tulajdonában levő Jackson/Charvel-t is?

Felajánlották, fizikailag nem jutottunk el még odáig, ez nyitott kérdés. A termékskálánk fokozatosan fog bővülni, és felszabadulnak a helyek, mert most a gitár szekcióban némi Pro Audio berendezés is van, de amint az összes helyiségünk felújítása befejeződik, ezen a két szinten csak gitár-termékek lesznek.

Tehát a különböző igényekkel érkező vásárlók külön helyiségekben megtalálhatják az érdeklődésüknek megfelelő termékeket?

Maximális választékot szeretnénk biztosítani, és amit a vásárlók szeretnének, azt itt meg fogják tudni kapni. Persze, ehhez némi idő kell. Lassan beérnek azok a tárgyalások, amiket folytatunk több gyártóval is, több disztribútorral. Azért azt tudniuk kell a vásárlóknak, hogy mi megválogatjuk a márkákat. Nem az van, hogy itt bármilyen márkát behozhat bárki nagykereskedőként, mert sokan keresnek meg. A Top márkákra szeretnénk a hangsúlyt fektetni, persze üzletileg is fontos, hogy mi ezt jól átláthassuk, és olyan termékekkel, olyan gyártókkal foglalkozzunk, ami nekünk gazdaságilag is megéri. Értve a profittartalmát, az áruválasztékot, a kiszolgálást, az eladás utáni szerviz-szolgáltatást, a marketing-támogatottságot. Komoly tárgyalásokat folytatunk mindenkivel, nem arról van szó, hogy fogjuk a termékeket, behozzuk és akkor ennyi, hanem mi végig szeretnénk tárgyalni ezeket, biztosak szeretnénk lenni abban, hogy ha ezek a termékek megjelennek a boltunkban, az tényleg egy hosszú távú partnerségre utal, és minőségi szolgáltatást tudunk nyújtani a vevőknek.

Az itt vásárlók tehát akár évek múlva is visszajöhetnek ide szervizigényeikkel, főleg, ha hűek egy bizonyos márkához, mint a Fender, az Ibanez vagy a Tama?

Valójában erről van szó, hogy ne az legyen, hogy egy elhagyatott termékcsoport van itt, nem tudjuk, hogy ki a beszállítója, hogy mi lesz fél év múlva – hosszú távú kapcsolatokra szeretnénk építeni, és ilyen márkákkal szeretnénk az üzletet feltölteni. Nagyon fontos a magas minőségű szolgáltatás.

Októberben lesz nálunk egy workshop, ahol híres gitárosok fognak eljönni hozzánk, és éppen mondjuk Fender gitárral rendelkező vásárlókat fognak magas minőséggel kiszolgálni, például ingyenes húrkészlet-csere lesz. Mindenkinek, aki elhozza a saját Fender gitárját, azokat valódi szakértő szakemberek naprakészre beállítják, a vevő igényei szerint. Fontos, hogy egy gitár, ha a gyárból megérkezik, mennyire van a zenész kezéhez állítva. Ilyen oktatásokat szeretnénk továbbra is előkészíteni, több ilyen workshop lesz az üzletben. A fenti részben lesz egy színpad, és egy előadóterem, az ilyen „workshopok” ott fognak zajlani.  Termékbemutatók is lesznek, ez nem csak egy egyszerű hangszerbolt, ahol csak hangszerek eladása és árumozgása lenne, hanem tényleg szeretnénk arra hangsúlyt fektetni, hogy a zenészek többet kapjanak, mint egy általános hangszerboltban.

Tehát mint egy zenei- és muzsikus-centrum?

Igen, szeretnénk ehhez mi, ha lehetőség lesz, hozzácsatolni egy oktatási intézményt is. Szeretnénk a gyerekektől a felnőttekig, korhatár nélkül zenei oktatást végezni. Főleg digitális hangszerekre gondolunk itt, úgy érezzük, hogy magának a zenének és a zenélésnek az élvezete kell, hogy legyen az elsődleges szempont. Hogy élvezni tudják az emberek a zenét, a zenélés örömét. Ebben az irányban fogunk még sokat fejlődni, de ha az üzlet olyan szintre jut, és én úgy gondolom, hogy az év végére eljutunk arra a szintre, hogy teljes alapterületen, teljes lendülettel elkezdünk működni, akkor ennek egy teljesen más arculata lesz. Mind kívül: az üzletnek a külső arculata meg kell, hogy változzon, mind a belső arculata. De már most is működünk, úgyhogy szeretettel várjuk az érdeklődőket.

Tehát akkor a közeljövőben az üzlet az összes szintjén és a teljes alapterülettel működni fog? Mert ahogy kinézünk az irodahelyiségből, most a galérián vagyunk. Eleve hatalmas belmagassággal bír már maga a földszint is, és most egy emeleti részen vagyunk, és innen még vezet föl lépcső. Tehát ott még vannak elzárt részek, ahol eladóterek és a már említett előadó helyiség lesznek?  

Igen, az üzletnek több mint a fele fent van. Nagy kihívás volt a számunkra, az üzletnek ezt a részét úgy újítottuk fel, hogy amelyik most felújításra vár, ott volt a hangszerbolt, és működtünk. Valójában hőstett volt a munkatársak részéről, hogy ilyen környezetben tudtunk továbbra is a piacon maradni, és kiszolgálni a vevőket. Most ez a helycsere megtörtént, és valójában elkezdődik a felújítás.

Mennyire bizonyult jó választásnak a Rákóczi út 30? A forgalomban, ez hogy nyilvánul meg?

Úgy hiszem, nagyon nehéz lenne Budapesten jobb helyet találni. Mind ingatlanbefektetés szempontjából, mind üzletileg. Felmértem a közlekedést, körülbelül tudjuk azt, hogy hány ember, hány autó megy el naponta a Rákóczi úton. Gazdasági kérdés, hogy mennyire tudjuk az épület külső részét reklám céljából használni, az elkövetkező egy-két hónapban ez teljes arculatváltáson fog keresztülmenni. Célunk, hogy nem csak a zenészeket érjük el, akik az okos telefonjukra, a weboldalon keresztül, vagy más médián keresztül kapnak információt rólunk, hanem az utca emberét, az átlagembereket, akik esetleg még nem zenélnek, akik esetleg csak gondolkodnak a zenélésen. Ezek az átalakulások azt fogják eredményezni, hogy az emberáradat, akik meglátják a cégért „Hangszerpláza”, érdeklődéssel bejön, és elgondolkozik azon, hogy zenéljen, beiratkozzon egy zeneiskolába, vagy hozzánk. Nagyon nagy előny a földrajzi elhelyezkedés, az hogy a Rákóczi úton van, és maga az épület is ideális egy hangszerbolt számára.

Logisztikailag milyen kihívást jelent az áruk szállítása? A Nyár utca sarkán vagyunk, hogyan megoldható a ki- és bepakolás?

Le van választva az épület hátsó részében egy kirakat, az egy raktár és dokkoló rész. Azoknak a termékeknek találtuk ki, amik tranzitként érkeznek az üzletbe. Amire már vevő van esetleg, vagy amit az Interneten már eladtunk. Nem véletlenül találtuk ki, hogy a nagy akusztikus zongorák az alsó szinten legyenek. Sajnos nincsen teherszállító lift, nem is lehetett volna megvalósítani. Van a házban külön lift, de azt nem használhatjuk. Úgyhogy a legnehezebben szállítható hangszerek, az akusztikus zongorák az alsó szinten lesznek elhelyezve. Az emeleten látható basszusládák 50-80 kilogrammja nem összevethető a zongorák 2-3-400 kilogrammos tömegével. Nagyon nehéz ideális épületet találni, hogy olyan helyen legyen, megfelelő áron, úgy is nézzen ki, a belsőépítészetre is mi azért nem kis hangsúlyt fektettünk. Nem egy szimpla hangszerboltot szerettünk volna. Ez a jelenlegi negyven százalékos készenlét egy ideiglenes állapot.

A XIX-XX. Század fordulóján használatos szegecselt vas épületszerkezet ad egyfajta nosztalgiát a belső térnek…

Az Interneten megtalálható, hogy ez az épület, hogy nézett ki a II. Világháború előtt, a Rákóczi út egyik legszebb épülete volt. Sajnos néhány bombatalálat érte, és át kellett építeni. Amikor megláttam a képeket, és ezeket a szegecselt szerkezeteket, mondtam, hogy nem szabad hozzányúlni. Jöttek a belsőépítészek és mondták, hogy majd átalakítják, de mondtam, hogy nem, ami itt van, az marad. Nem hiába vannak a fekete-fehér képek az üzlet berendezésében, a fekete-fehér dominál, a logóban is megpróbáljuk ezeket, a dolgokat megőrizni. Amennyire tudjuk, átadni a belsőépítészeti stílusában is a beton, a vas, a tégla, a burkolatok is inkább azt az ipari jelleget sugározzák.

Nem egy budoár hangszerbolt…

Nem, inkább egy funkcionális. Próbáltuk a termékcsoportokat is úgy elhelyezni. Ahogy látjuk, az expo panelek elhelyezése is nagyon nagy teret biztosít. A falak és a négyzetméterek kihasználása is optimális.

Várjuk azokat a vásárlókat, akik szeretnének egy valóban magas színvonalú hangszerboltban vásárolni, és ha a vásárlók között vannak olyan fiatalok, akik szeretnének hangszerboltban dolgozni, őket is, mivel bővítés előtt állunk, nagyon sok munkatársra van szükségünk. Nekem gyerekkorom óta, életem vágya volt, hogy hangszerboltban dolgozhassak, élvezet volt számomra is. Fiatal, energikus szakembereket keresünk, akik szeretnek emberekkel kommunikálni és szeretik a hangszereket. Reméljük, hogy a Budapest Music Expo keretén belül is tudunk munkatársakat toborozni! Annak idején én voltam az egyik kezdeményezője, hogy létrejöjjön a HANOSZ, 2004-ben, s úgy gondolom, nagyon nagy eredményeket értünk el és nagy lehetőségeket látok a magyarországi hangszereladásban. Több országban jelen vagyok a vállalkozásaimmal, látom az előnyöket és hátrányokat, és itt, Magyarországon van hová fejlődnie még a hangszer-kereskedelemnek.

Az újonnan nyílt Hangszerplázának sok sikert kívánunk, és köszönjük a beszélgetést! https://hangszerplaza.hu/
Illés Norbert Géza 


2017. február 22. 15:21

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA