MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

KLIP ÉS DALSZEMLE 2024: Íme a tizenhatodik hét megjelenései

Mind zeneileg, mind a szövegek terén színes kínálat jellemezte a 2024-es év tizenhatodik hetét. Ezekben a napokban olyan előadók jöttek ki új dallal, mint...

AZAHRIAH – SKATULYA I.
A „mariana.árok”, valamint a „cipoe” dalokat már ismerhetjük Azahriah legújabb albumáról. A „skatulya I.” ezek mellett további hat számot tartalmaz még.

„Korábban mindig próbáltam előre összeírni, megtervezni minden dalt, aszerint haladni az alkotómunkával, ahogyan a fejemben egy album összeállt. Viszont a zenekészítési folyamat ennek a szöges ellentéte. Megannyi ilyen tapasztalat után biztosra mondom, hogy a legjobb hangulatok, illetve a legértékesebb gondolatok és dallamok mindig akkor érkeznek, amikor nincs előre felvázolva, hogy vajon milyen lesz a teljes egész. A skatulya albumsorozattal igyekszem a legkísérletezőbb, legszélsőségesebb hangzásokat próbálgatni, aztán a legjobbakat leválogatom, s végül egy összefüggő sztorivá igyekszem formálni a lemezen.” – árulta el Azahriah.


AWS - SENKI NINCS MÁR ÉBREN
Májusban érkezik az AWS zenekar legfrissebb nagylemeze, az „Innen szép nyerni”, amelyről újabb előfutárt szállítottak le a srácok a héten. A „Senki nincs már ébren” trackhez Sáfrány Levente készített klipet.

„Szerettünk volna kipróbálni egy teljesen más képi formátumot, mint amik az utóbbi időben jellemzetek minket így a ‘Senki nincs már ébren’ sok mindenben különbözik az eddig megszokott AWS klippektől. Nem szerepel benne a zenekar, nincs benne zenélős rész, így nagyobb hangsúlyt kapnak a karakterek, a fényképezés és a történet. Levivel a legjobb időben sodort össze minket az élet, nagyon egy hullámhosszon voltunk, és úgy érezzük maximálisan azt valósította meg amit elképzeltünk, nagyon hálásak vagyunk, hogy ilyen profi stáb dolgozott a videón.” – mondták el a srácok.

„Tudtam, hogy egy narratív videoklipet szeretnék készíteni. Amikor felvázoltam az ötletemet a zenekarnak, mindannyiunk meglepetésére ők is egy nagyon hasonló történetű klipet képzeltek el a számhoz, ezért felkértem Belső Marcell barátomat, hogy írja meg a forgatókönyvet, és végül együtt is rendeztük meg a videót. Ezúton is szeretném megköszönni a közel 30 fős stábnak az emberfeletti teljesítményüket és hogy nem mindegyikük törölte ki a telefonszámomat az utolsó 18 órás forgatási napunk után. Első sorban az izgatta a fantáziánkat, hogy el tudunk-e mesélni képekkel egy teljesen szürreális környezetben játszódó, de mégis kerek történetet. Ennek a David Lynch borzalmait idéző világnak megvan a maga abszurd, de következetes rendszere, amin belül szereplőink mozognak. Főszereplőnk, Gréta értelmetlen munkát végez egy értelmetlen helyen, ami ellen tudata különböző rétegei egyre nagyobb összhangban lázadnak. Végül húz egy merészet és szembenéz azzal, ami okkal van elzárva. A számnak nagyon erős szövege van, amit mindenkinek a maga módján kell értelmeznie - a klip pedig igyekszik ilyen-olyan játékszerekkel szolgálni ehhez." - árulta el Sáfrány Levente.

„Sokáig sötétben tapogatóztunk, hogy milyennek kell lennie az új AWS-nek. Tomival is össze kellett szoknunk és meglátni, hogy mi az az irány, ami neki is jól áll és nekünk is teret enged arra, hogy az eddig tőlünk megszokott hangulat ne vesszen el, de tudjunk kísérletezni újabb, izgalmasabb dolgokkal is. hogy sorra születtek meg a dalok és a szövegek, egy adott ponton egyértelművé vált számunkra, hogy nem mehetünk el az elmúlt évek történései mellett és ennek az anyagnak erről kell szólnia, minden mást teljesen bagatellnek éreztünk. Sajnos közben nem csak a zenekar életében, hanem a világban is szörnyű dolgok történnek így a borítóval szerettünk volna hidat építeni a kettő között. Ugyan a dalok hangvétele elég mély és depresszív, mi alapvetően szeretünk humorral és szarkazmussal hozzáállni még a negatív dolgokhoz is. Az Innen szép nyerni lemezcím épp eléggé önirónikus ehhez, azt gondolom mindannyian ismerjük azt az érzést, amikor annyira lent vagy, hogy fogalmad sincs innen, hogy fogsz majd felállni. Először a lemezborító ötlete született meg, ami azt a körforgást szimbolizálja, hogy történik valami nagyon rossz dolog, nagy nehezen kihevered, aztán jön valami még durvább és ez az egész körforgás igazából sosem áll meg, de ahogy a képen is látszik építkezni kell, menni kell tovább. Ezen a ponton éreztük úgy, hogy ehhez a koncepcióhoz muszáj egy társasjátékot csinálnunk. Ebben a társasban olyan zenekaros sztorikat olvashat majd mindenki, amin jókat lehet nevetni vagy éppen kicsit szomorkodni, esetleg átérezni milyen kínos helyzetekbe keveredett a zenekar. Szeretnénk kicsit még közelebb hozni a közönségünket, ez mindig is nagyon fontos volt számunkra. Ezen kívül a játék egyes részei lehetőséget adnak egy társaságnak még jobban elmélyíteni a kapcsolataikat, jobban megismerni egymást. Olyan funkciókkal színesítettük,ami szorosan köthető a zenekar belső poénjaihoz, vagy magához a zenész élethez, így egy kicsit mindenki beleszagolhat, hogy is működik ez a valóságban. A grafikákat Barna Joci (BROWN) készítette. A kezdetektől fogva nagy összhang volt közöttünk és nagyon izgalmas volt látni, ahogy szépen kockáról kockára megszületik a látványvilág, majd sikerült egy elképesztően jó merch kollekciót is megalkotni mindezek mellé. Alig várom, hogy mindenkinek megmutassuk, min dolgoztunk az elmúlt közel másfél évben." – tette hozzá még Kökényes Dániel.


KORINNA, UTAZÓ – ZAVAR
Harmadik közös dalával jelentkezett Korinna és UTAZØ. Ők eddig versek megzenésítésében gondolkodtak, ám a friss-ropogós „Zavar” teljesen saját szerzeményük, amelynek egyik témáját az obszesszív-kompulzív zavar jelenti.

„Talán pont azért, mert ennyire elcsépelt lett az OCD kifejezés, sokan nem tudják felmérni, hogy mennyire megnehezíthet egy életet. Aki pedig ettől szenved, egyedül érzi magát, mert nem mer beszélni a helyzetéről. Kiskorom óta jelen vannak kényszercselekvések az életemben, és mindig próbáltam elrejteni őket. Elkezdtem fórumokon olvasgatni az OCD-vel élők tapasztalatairól, és összeszorult a szívem, hogy mennyi embert érint ez az egész, ráadásul sokkal súlyosabban, mint amennyire nálam valaha is jelen volt. Ismeretlenek és névtelenek voltak, mégis úgy éreztem, van egy láthatatlan kapocs, ami összeköt velük. Legszívesebben mindannyiukat megöleltem volna. Úgyhogy most ez a dal az én ölelésem feléjük.” – mesélte Korinna.

„Szeretem az olyan popdalokat, amiknek az alapja egy akusztikus gitár, vagy valami klasszikusabb hangszer, és már régóta a fejemben motoszkált, hogy szeretnék egy lendületesebb dalt írni, ami így kezdődik. Ezt egy picit modernebb köntösbe bújtattuk, és amikor Kori ráírta a dalszöveget, továbbfejlesztettük olyan zenei megoldásokkal, amik a szöveg témáját erősítik. Jó, amikor egy dal ennyire könnyen megszületik.” – csatlakozott Balázs Mihály.


ARON, BLANSCH - MINDEN RENDBEN
Klipet készített Blansch-al közös számához ARON. A „Minden rendben” középpontjában a szakítást követő gondolatok, érzelmek állnak. A dalhoz a Palóc Média Műhely álmodott meg klipet.

„Mind a nők, mind a férfiak másképpen élik meg a szakítás utáni pillanatokat, így szerettük volna két különböző történetszálon bemutatni azt, miként folytja alkoholba bánatát jelen esetben egy férfi és szenved végül halálos autóbalesetet. Illetve miként zárkózik magába egy lány és próbál rájönni, hogyan alakulhatott volna másképp a párkapcsolata. Néhány héttel ezelőtt egy már félig-meddig kész ötlettel kerestem meg Blankát. Elküldtem neki a dal demó verzióját és nagyon tetszett neki, igent mondott a felkérésemre. Néhány nap múlva elküldte nekem a saját részét és anélkül, hogy különösebben összebeszéltünk volna teljesen átérezte azokat a gondolatokat, amiket szerettem volna kifejezni a dallal, így szinte olyan volt, mintha a távolság ellenére is egy frekvencián gondolkodnánk. Ez a dal az eddigi pop-punk stílusú daloktól valamennyiben eltér, ám ha becsukom a szemem sokszor egy romantikus dráma főcímdalanként jelenik meg a fejemben a szerzemény, köszönhető ez talán a fülbemászó dallamának, energikus hangszerelésének és a mély érzelmeket tartalmazó dalszövegének." – nyilatkozta ARON.

„Az alapgondolat az volt, hogy egy férfi és egy nő szemszögéből mutassuk be, a szakítás utáni közvetlen pillanatokat. Míg a hölgy otthon bezárkózva, bánatát olvasásba, zenélésbe és magába fordulva éli meg az időszakot, a férfi felelőtlenül, haragtól vezérelve részeg autós ámokfutásba kezd Budapest utcáin, aminek életveszélyes következménye lesz.. Blansch-al nagyon gördülékenyen ment a munka, ahogy korábban említettem az egész projekt alatt egy hullámhosszon mozogtunk, így mindketten örömmel gondolunk vissza erre a dalra és bízunk benne,hogy a hallgatóknak is tetszeni fog." - árulta még el a klip kapcsán.


GRAZZY – POLAROID/FLEGMA
Alig egy hónapja adta ki nagylemezét, máris új dallal jelentkezik Grazzy. A „polaroid/flegma” valójában egy dupla single, amelyhez klip is forgott.

„Amiért egyben adom ki őket, az a nagy kontraszt, ami közöttük van. Míg a "polaroidon" egy érzelmesebb, önostorozó gyereket lehet hallani, addig a "flegmán" a középpontba vágyó énem mondogat oda.” – kezdte az előadó. „Most már csak úgy írok, ha 100%-ban igaz. Nem tudok már átlagos, „gangelgetős” keménylegény-zenét csinálni, mert nincs kedvem hozzá. Inkább jól érzem magam, és sokat gondolkodom két buli közt.” – tette hozzá még.


BARILACI - JOKER
Pop, a kortárs R&B és az elektronikus zene ötvözetével építkezik tovább BariLaci. Ennek az új iránynak az első bizonyítéka a héten megjelent „Joker”.

„Valami teljesen újat akartam. Populárisat, mégis művészit, nem szokásos elemekkel mind zenében, mind vizuálban. Most úgy érzem ez az a hangzásvilág, amivel az éneklésben és produceri munkában is a lehető legkreatívabb tudok lenni. Rengeteg szerzeményem született az elmúlt csöndes időben. Ezekből egyesével szeretnék majd adni a közönségemnek, majd néhány számmal kiegészítve szeretnék egy albumot, amin az összes dal a megújulásomat, és a mostani érzéseimet foglalja majd össze.” – mondta el az Ének Iskolája egykori felfedezettje.


NEONHAL – JEGYED VAN AZ ÉLETRE
Megjelent a Neonhal „Jegyed van az életre” nagylemeze, amelyen tíz számot hallhat a nagyérdemű. A dalok szövegét Nagy Tamás Imre, Keveházi „Keve” Tamás, zenéjét pedig a banda álmodta meg. A felvételek a debreceni Ká stúdióban készültek Kovács Károly segítségével.


AMANNA – VALAMIÉR’
Egy fájdalmas szakításról mesél új orientális reggaeton, electro pop számában Amanna, aki sok zenei váltást használ munkássága során, ami tökéletesen jeleníti meg az emberekben hullámzó érzelmeket.

„Sok nő és férfi él elnyomó, mérgező társ mellett, és míg ezt nem ismerjük fel, sajnos természetesnek vesszük és elhisszük, hogy „mi ezt érdemeljük”. Holott mindenki megérdemli a szeretetet, a figyelmet, és támogatást. Van, hogy túl sok idő kell hozzá, de amikor felismerjük, erősnek kell lennünk és lépnünk kell. Ilyenkor gyakran azt érezzük senki nem ért meg. Pedig épp ellenkezőleg, igen is tudunk, kell egymásnak segítenünk! Nincs könnyű szakítás. Ez egy folyamat, ez egy kudarc élmény, és végig kell mennünk a folyamaton, lépésről lépésre. Ilyenkor lehetünk dühösek, szomorúak, magányosak, elveszettek, majd idővel erősek, magabiztosak, és függetlenek. A dal erről a folyamatról szól, ahogy a való életben is, a dalban is megjelenik a belső vívódás.” – nyilatkozta Amanna. „A dal zenei producere Csont István zeneszerző. Közösen készítjük a dalokat, álltalában teljes egyetértésben. István számos műfajban jártas, így könnyű vele a közös munka, hiszen bármilyen ötletemet könnyen tudja megvalósítani az otthoni stúdiónkban, ahol születnek a dalok. Nagyon inspiráló, hogy bármikor eszembe jut valami, szinte azonnal neki tudunk ülni és alkotni. A Valamiér’ dal is gyorsan megszületett, a szöveg szinte magától íródott, és a zenei alap annyira adta magát. Mindketten éreztük, hogy ennek a dalnak erre a zenei világra van szüksége, hogy kiteljesedjen.” – árulta még el.

Írta, összeállította: Hatos Niki


2024. április 28. 07:41

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA