MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

YAMAHA RIVAGE PM7-TEL ÉS PUNNANY MASSIFFAL ZÁRT IDÉN A BUDAPEST PARK

A 2018-as szezont szeptember 29-én zárta a Budapest Park szórakozóhely, Punnany Massif koncert keretében. A frontkeverő Yamaha RIVAGE PM7 digitális keverőpult volt, melyet a zenekar hangtechnikusa, Krokavecz Tamás kezelt. Tamást a koncerten és az előtte való felkészülés során szerzett tapasztalatairól kérdeztük.

Hogyan készültél fel a koncertre?

Amikor kiderült, hogy lehetőségem van elvinni koncertre a PM7-et, azonnal nekiálltam egyeztetni, hogy mikor és hol tudjuk kinyitni és bekapcsolni. Az Interton Kft. telephelyén a stúdiószobában lett beüzemelve. Na, itt többször megjelentem a hátizsákomban a laptopommal és rajta a soksávon rögzített Punnany koncertekkel. Ismerkedés, programozás, próbálkozások és keverés. Három alkalommal voltam bent alkalmanként jó pár órát. (Köszi srácok, hogy elviseltetek!). Aztán természetesen a Parkban volt egy szép hosszú beállásunk, itt is alakítottam még a mixet, mivel itt hallottam először élőben a srácokkal és szabadtéren, hogy mit is műveltem a stúdióban. 

Mennyire volt könnyű vagy nehéz elsajátítani a pult használatát?

Az utóbbi években legtöbbet a Yamaha QL1 és CL3 pultokon dolgoztam. Na, ez nem segített sokat, a PM7 teljesen új szoftvert kapott, így mindent áttervezett a gyártó. A kezdeti nehézségek után, ahogy haladtam a “beállással”, sikerült egyre jobban megismerkedni a pulttal. Azt már megszokhattuk a Yamahától, hogy elég felhasználóbarát és egy kis idő eltöltése után már gyorsan lehet vele dolgozni.

Miben adott többet a koncert színvonalához a PM7 az eddig használt keverőpultokhoz képest?

A PM7 egy jóval modernebb és magasabb kategóriájú keverő (mivel PM :-D ), mint amiket eddig használtunk. Szeretem azokat is, de azért más volt a nagy pulton dolgozni, mivel erőforrásaiban sokkal többet bír, mint az elődei: mind csatornaszámban, mind mixbus-ok számában. Fontos különbség, hogy a PM7-ben már nem PREMIUM RACK-et találunk, mint a QL és CL szériában, hanem egy nagy DSP felületet, amit mi tölthetünk fel a már jól megszokott effektekkel és insertekkel. Lehetőségünk van használni az újonnan kapott NEVE és EVENTIDE plug-in-eket is. Jó pár plug-int használtam a koncerten, de a harmadát sem sikerült elhasználni a DSP kapacitásnak, tehát nincsnek korlátok, hogy miből mennyit használunk. 
Így a Yamaha PM pult hangminősége a régi és új plug-in-ekkel kiegészítve nagyot dobott a hangzáson azért, hogy méltón zárhassuk be a Parkot 2018-ra.
Ui. És nagyon szép :D

Szerinted miben jobb a PM7 a kategória társaihoz képest?

A kategória társai is mind kiváló eszközök és nehéz erre válaszolni. Van amiben az egyik erősebb, a másik gyengébb. 
Talán a Yamaha kezelőfelülete, felhasználóbarát jellege és egyszerűsége a legvonzóbb számomra. És mindig is szerettem őket!

Kiknek ajánlod a PM7 keverőpultot?

Ajánlani? Mindenkinek. Bár sajnos nem fenyeget az a veszély senkit, hogy minden hétvégén ilyen pultba fog belefutni, de aki szeretné kipróbálni, biztosan talál rá lehetőséget. Több emberrel beszélgettem már róla és akár koncert, akár színházi felhasználásban stabil pont lehet egy setupban.

Krokavecz Tamásnak ezúton is köszönjük a riportot. A koncert rengeteg dicséretet kapott a különböző szakmai felületeken, melyhez külön gratulálunk Tamásnak és a Punnany Massif-nak!


2018. december 20. 08:05

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA